Altijd een passende oplossing
De hulpconstructies die GSB ontwikkeld zijn vaak uniek en passend voor het betreffende project.
De Dr. W. Hupkesbrug is een spoorbrug over de Waal bij Zaltbommel. De brug is gemaakt van ijzer en staal en is geopend in 1869; de brug telt 10 pijlers en is 863 meter lang en 15 meter breed.
GSB zal bij dit project voornamelijk Levensduur Verlengend Onderhoud (LVO) uitvoeren, in de praktijk betekend dit het lokaal reinigen en conserveren van roestplekken en beschadigingen. LVO is een speciaal soort onderhoud waarmee groot onderhoud wordt uitgesteld tot dit echt noodzakelijk is.
Voor deze brug maakt GSB wederom gebruik van haar conserverings-hulp-constructies die over de brug worden geplaatst. Deze constructies zorgen voor een droge en veilige werkplek, een beperking van de overlast, en de opvang van de verfresten en ander afvalmateriaal dat vrijkomt bij de werkzaamheden. De constructie is bij deze brug tevens verkeersvriendelijk; tijdens de werkzaamheden hoeft de weg niet te worden afgesloten.
De hulpconstructies die GSB ontwikkeld zijn vaak uniek en passend voor het betreffende project.
Om de verkeershinder te minimaliseren wordt de hulp-constructie ’s nachts geplaatst.
Bij Levensduur Verlengend Onderhoud worden er conserveringswerkzaamheden verricht op lokale roestplekken en beschadigingen.