Het GSB is bijzonder en terecht trots op haar innovatieve ‘inpaktechnieken’. Hierin loopt het bedrijf absoluut voorop en maakt haar reputatie als innovatief bedrijf meer dan waar.

Inmiddels is hierin een brede kennis en ervaring opgebouwd, die de onderneming in staat stelt per project te bekijken hoe het veiligst en meest efficiënt kan worden gewerkt. Het gaat hier om – uiterst nauwkeurig en vakkundig – maatwerk. Het GSB bedenkt en berekent (per project) de conserveringsconstructies, die ook bij harde storm stabiel en veilig moeten zijn. De nieuwste conserveringsconstructies zijn veelal dubbel geïsoleerd, met verwarming en luchtregulatie, zodat ook ‘s winters doorgewerkt kan worden en het project niet afhankelijk is van weersomstandigheden.

 

Oosterscheldekering

Voor het uitvoeren van de conserverings-werkzaamheden aan de schuiven van de Oosterscheldekering is een constructie ontworpen, welke in segmenten kan worden aangevoerd en ter plaatse tot één geheel kan worden gemonteerd om de schuiven vervolgens te kunnen stralen en conserveren, terwijl de medewerkers zich geen zorgen hoeven te maken om de soms extreme weersomstandigheden buiten de constructie.

Moerputtenbrug

Bij het project Moerputtenbrug konden, dankzij een speciale techniek, alle brugdelen m.b.v. de constructie worden opgehesen om onderhoud te doen aan de opleggingen en om het staalwerk tussen de brugdelen goed bereikbaar te maken voor het stralen en conserveren. Ook hier is de gehele winterperiode doorgewerkt.

Brug Keizersveer

Deze constructie is zo ontworpen dat het geheel snel, eenvoudig en zonder hinder voor het verkeer is te verplaatsen. Bovendien bevordert de conserveringsconstructie de bereikbaarheid van de brugdelen die behandeld worden, beschermt zij het milieu, verbetert zij de condities voor de mensen die aan het project werken en vergroot zij de mogelijkheden het werk onder alle weersomstandigheden uit te voeren.

Schalkwijkse brug

Deze brug is onderdeel van het project KARGO. (Het conserveren van 8 stalen bruggen over het Amsterdam Rijnkanaal.) Voor het conserveren van de bestaande bruggen is door GSB een modulaire conserverings-constructie ontworpen, welke ondanks de verschillen in de diverse bruggen met kleine aanpassingen kon worden gebruikt voor alle bruggen.

Naast de rijdende conserveringsconstructies is op de bruggen de bovenbouw op innovatieve wijze ingepakt, om de te conserveren constructies af te schermen van weersinvloeden, om het milieu te beschermen en om de verkeershinder tot een absoluut minimum te beperken.